miercuri, 13 februarie 2013

Milă. Milă. Milă

Ieri am aflat că a murit bunica vărului meu (mama tatălui) şi de atunci, au fost câteva clipe în care amintirile m-au năpădit. Sunt genul de persoană cu mintea scurtă (nu reţin prea multe lucruri care mi se întâmplă în decursul anilor), însă unele evenimente mi s-au întipărit în minte şi mi-e imposibil să le uit (ironia sorţii!).  Cum ar fi, spre exemplu, momentul în care mi-am întrebat tatăl "cum se mai simte bunicu'?", iar el mi-a răspuns, încercând să-şi ascundă greutatea din voce, pe care nu o mai întâlnisem la el niciodată - că "bunicul e cu părinţii lui" ... Ceea ce a urmat mi-e la fel de clar ca şi cum s-ar fi întâmplat ieri. Sau alaltăieri. Dar nu, s-a întâmplat acum 7 ani. Pentru a evita să mă bag în detalii şi să risc să vă plictisesc şi mai tare, revin la prima frază. Am tendinţa de a simţi milă pentru oamenii aflaţi în suferinţă, în ciuda faptului că nu o arăt. Fie că e un coleg sau o persoană cu care nu am vorbit niciodată, dar care este bătaia de joc a "şmecherilor" (în GHILIMELE, bineînţeles!) - dar asta-i altă problemă, din nou. Şi apoi, vine întrebarea care mi s-a sădit în minte subit - oare a simţit cineva milă pentru mine atunci? Când eram chiar mai mică decât vărul meu - aveam zece ani. Poate părea ridicol, doar că eu am crescut la bunicii mei. Părinţii mei lucrau şi eu stăteam la bunici. Ei m-au învăţat să scriu, să citesc, el mă ducea şi mă lua de la şcoală/grădiniţă, cu el mergeam în parc, fie vară sau iarnă. Asta până ce s-a îmbolnăvit. 
Milă. Nu ştiu dacă a simţit cineva milă pentru mine şi nu ştiu dacă aş fi vrut asta din partea lor. Milă. Nu-mi place să fiu demnă de milă. Vreau să mă vadă ca pe o persoană puternică. Nu vreau să afle că am perioade în care îmi plâng de milă şi-mi ling rănile. Nu vreau să ştie nimeni (dintre cei cu care intru în contact zilnic) că sub masca dură şi insensibilă, pe care obişnuiesc să o afişez, sunt o fiinţă slabă. 
Adică un om.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu